Friday 16 August 2013

Decent Dress

          10 tahun yang lepas, umur aku 22. So sweet je kan aku pakai blouse kecil muat2 badan aku je. Now dengan badan dah naik satu saiz (atau 2), dengan dah ada suami dan 2 orang anak, aku memerlukan koleksi pakaian yang sesuai dengan status aku. Wahh bajet baik kan. Bukan apa, husband aku sangat tak berkenan dah tengok aku pakai blouse pendek2 ni sejak kitaorang bertunang lagi.

          So skang, selepas 10 tahun, aku pun dah ada kesedaran la kan nak berubah jadi baik sikit. Baju pun xboleh la yang kecik2 lagi. Sebab tu aku banyak beli baju masa dalam pantang dan selepas pantang hari tu. Dan baju aku semua ala2 muslimah. Tu pun terselit gak 3-4 helai blouse kecik2 wat stok g pasar. Haha...

          Dalam pada browse fb tadi, aku menjerit omg...

Blouse Cotton in Emerald
          Sangat sweet la kan. Menutup aurat dan bergaya at the same time. . Insyaallah gaji minggu depan aku beli.











Blouse Cotton in Brown
          Oh...Kuatkan semangat sampai minggu depan. Actually selain koleksi Salsabeela dan kznabihah, aku teringin juga nak ada koleksi Habibi by Alkenali ni. Harga dia bagi aku agak mahal, tapi bukan ler kau nak beli semua koleksi dia kot. Kau beli baju tiap2 bulan ke? Err...tu aku dulu. Skang aku dah nginsaf. Lawa2 kot baju dia ni.






  
           Tapi the best thing is aku daripada 4 bulan lepas dok ngusya dia punya 3Q design (ala2 trench coat tapi lebih pendek). Cuma aku rasa xsesuai nak pakai g ofis. Masuk kelas panas kot mau berlengas je la aku. Daripada nak bergaya, terus nak marah2 je sebab rimas. Sian budak2 aku. Aku tunggu je kalau husband ajak g Cameron Highland, konpem aku beli....

3Q Design Habibi

No comments:

Post a Comment

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...