Saturday 5 October 2013

Rachel Zoe Project







          Lawa kan...Aku suka dia ni bukan sebab dia cun. Rasanya ramai lagi kat sana yang cun-cun. Tapi aku suka tengok dia menggayakan artis dalam The Rachel Zoe Project. Suka tengok cara dia bergaya. Chanel, LV...Isk...kan best if boleh bergaya macam dia. I mean, bukan ler dressing macam dia, cuma suka tengok dia carry branded handbag, dengan sunglassess. 


         Stylo je. Aku pakai sunglassess husband cakap macam nak p snorkeling. Nyampah. Tapi bukan duit dia pon aku tempah sunglassess. Lantak la kan. Lagi satu, level of confident aku tinggi. Orang nak kutuk no hal punya. Duit aku

          Rachael Zoe dah hampir 20 tahun jadi fashion stylist and designer. Hari tu tengok dia menggayakan Anne Hathaway untuk Oscar Red Carpet. Fuh...best betul la tengok dia pilih dress, clutch

          Beauty with brain - tepat untuk menggambarkan dia. Dia grad daripada George Washington University dalam bidang psychology & sociology. Kat sini la dia jumpa husband dia.

          
          Kalau dalam rancangan The Rachel Zoe Project tu, dia nampak macam kerek sikit. Tapi rasanya tu sebab masuk tv kot. Tak tau la kut memang macam tu perangai dia. Aku tak friend dengan dia.


          Yang paling aku suka pasal dia adalah, dia membuktikan pada aku bahawa takde cita-cita yang mustahil untuk dicapai. Kalau tengok gaya dia, memang kita bajet dia ada background la dalam bidang ni. Bukan senang nak menggayakan retis ye tak. Dia takde formal fashion training. Dia start freelance je. Tengok kejayaan dia skang. Isk...aku ni konon-konon nak buka on9 boutique, tapi usah kata nak design, nak beli baju pastu jual pun aku tak confident

          Tapi bila baca kisah-kisah macam ni, ada la sikit keyakinan pada aku yang kita tak semestinya ada background dalam sesuatu bidang tu. Yang penting, kita kena hardworking. Just like kita masuk universiti study benda lain. Tup-tup, kita dapat kerja dalam bidang lain. Jangan la pulak jadikan alasan kita tak tau tu...tak tau ni. Yang penting ada kesungguhan nak belajar benda baru. Insyaallah...kejayaan pasti milik kita

          Tapi wat sementara waktu, aku beli dululah from butik on9, sebelum aku set up butik aku sendiri...





          







          


No comments:

Post a Comment

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...