Monday 2 December 2013

Oh! My English

Ok...Nak share something kat sini mengenai perbezaan antara beloved dengan lovely. Kadang-kadang kita nak cakap kita sayang adik ke...suami ke...bff ke...tapi kita tersilap guna perkataan.
Seingat aku la, orang yang tegur aku pasal benda ni adalah Cikgu Aisyah, cikgu english kesayangan kitaorang (if masa tu ada Mr. Middleton, maybe aku bukan takat sayang lagi dah tahap chenta kot). If kita nak cakap orang yang disayangi, kita kena guna perkataan beloved. Lovely tu kita guna untuk ganti perkataan cantik/comel
Contoh :
1. There is my beloved teacher
      Itulah cikgu kesayangan saya
2. There is my lovely teacher
     Itulah cikgu saya yang cantik
*boleh audition Oh! My English musim ke-24 tak?

No comments:

Post a Comment

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...