Friday 14 November 2014

Batik...batik...batik

          Aku kan...masa kecil-kecil suka sangat tengok mak aku bergaya. Bukan la bergaya macam mak datin tu. Mak aku ni dulu cikgu so kalau dah cikgu tu, mestilah pergi kerja bergaya kan. Suka la tengok koleksi baju dia...handbag dia...

          Paling aku suka adalah koleksi batik dia. Ha dulu batik murah je dlm RM90 pun dah dapat. Kalau pergi Kelantan, mak akan belikan kat aku dan adik. Walaupun beli yang biasa je, tapi masa tu harga pun bagi kami dah mahal la. Sian mak...Bila dah dapat, memang aku lenjan sehabisnya la. Aku ingat lagi batik yang aku dapat masa tingkatan 2, aku pakai sampai keje tau. Tapi aku dah buat spring cleaning la sebab dah koyak.

          Baru-baru ni (masa pantang), aku "ter"masuk satu kedai fb jual batik. Nama dia Batik Roshanizan. Lawa-lawa la batik dia. 2 pasang aku sambar. Then Kak Mie ni (tokei), dia ada juga buat kutu scheme. Aku join juga kutu dia belikan mak aku sepasang.



2 pasang ni aku buat installment. Tak ingat exact price tapi rasanya kalau yang takde batu macam RM238 dan add RM268 untuk yang berbatu. 


          Ni aku join kutu. Custom made ikut selera mak aku. Hihi...Mak aku demand sikit nak kaler soft-soft pastu nak bunga sikit. So aku custom ikut customer dia sebelum ni, cuma minta tukar kaler. Deposit kutu RM68 pastu bayar RM54 RM50 setiap bulan sebanyak 3 4 bulan. Turn aku bulan 10 hari tu. Macam ni aku tambah duit sebab teknik nak buat dia lain (lupa dah teknik apa)...

          Don't worry Kak Mie ni baik. Aku minta join group whatssap/telegram batik dia. So memang stok baru tu dapat la kat ahli group dulu. Sesapa nak join (cuci-cuci mata je, tak perlu beli pun) boleh minta dia masukkan dlm group dia. Ni no 010-5491500. Ni dia tengah cari ahli kutu nak start Jan 2015 so silalah menyerah diri.

p/s aku dah tarik diri sebab aku nak join group kutu untuk Tula Carrier kat Sushibee

No comments:

Post a Comment

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...