Thursday 13 November 2014

New Obsession - Baby Carrier

          This is my new obsession at this moment. Baby carrier. Ngee...Aku kan dah ada Boba 3G yang aku beli masa nak bercuti ke Sabah tahun lepas. Tetiba ada la aku ternampak pic babywearing guna woven wrap. Walawei serius jatuh cinta...

          Korang ada baby or toddler? Or korang selalu pening-pening bila nak beli carrier? Ok boleh tengok guidance kat bawah ya :





          Setakat ni aku baru beli satu woven wrap from Jumpsac dan satu ring sling from Mamapatch. Aku rasa lebih senang nak pakai wrap daripada rs kot. Maybe nak kena study macam mana nak guna rs banyak-banyak dulu. Alah...Orang dulu-dulu dah start guna kain batik nak wrap kita baru start je. Tapi demand la plak tak nak guna kain batik, nak beli woven wrap.

          Sebenarnya banyak jenama woven wrap ni. Kalau Malaysia brand ada Jumpsac dan Daeisu. Kalau oversea lagi la banyak. Ada Didymos, Diva Milano, Ellaroo, Ellevil, Girasol, Kokadi, Lenny Lamb, Little Frog etc...Tak tertaip aku. Tapi bila nak beli, kena la ambil masa untuk study jenis wrap tu sebab ada yang 100%, ada yang 60% cotton and 40% bamboo, ada yang silk...Kena study betul-betul takut kang beli tak suka lak, harga satu-satu boleh la buat belanja aku kat ofis selama 1 bulan. Ada yang cecah riban. Pendek kata, pilih yang padan dengan poket.

          Ni aku list kot-kot la korg nak shopping wrap or ssc ye :

1.     Babypot

2.     Sling N Snuggle




6.     Fab Mom


          Maybe ada yang aku lupa kot, Insya Allah kalau teringat aku update eh. If korg nak discuss pasal babywearing ni, bole masuk group FB Malaysian Babyweares, tapi sentiasa baca dulu tnc ya. Masuk rumah org mana boleh main terjah je. Amik la masa study-study files dulu. Tak rugi pun tambah pengetahuan...

Ini carrier Ahmad Albab yang punya
          
          Ok ni Lenny Lamb punya ssc (soft structure carrier). Lawa kan. Baru order maybe lagi 2-3 weeks sampai kot. Dan ni aku buat payment plan dengan Baby Pot ( 2 x bayar). Hehe...Apa lagi sila terjah sana. Nanti dah sampai aku bagi review




3 comments:

  1. Salam..dhbelih ada ke review utk ssc LL tu..? Nk tau jugak best ke x..? Hihi..

    ReplyDelete
  2. Sunz....Saya dah beli, tapi 1st shipping punya hilang dlm perjalanan. Huhu seller minta pilih yang baru. Insya Allah lepas CNY ni sampai kot. Nanti saya buat entry review :)

    ReplyDelete
  3. Alahai..sygnya..😦 nnti sy follow review ssc ni k..👍

    ReplyDelete

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...