Friday 29 May 2015

Luahan perasaan yang tak terluah...

          Tetiba rasa nak rant tentang sesuatu yang telah menganggu saja sejak beberapa minggu lepas. Apa perasaan korang eh kalau tiba-tiba rasa dipinggirkan? Rasa bengang? Geram? Marah? Or malas nak amik port?

          Saya nak jawab yang last tu malas nak amik port, tapi nak rant kat sini la. Benda kalau dah start terasa tu, mesti bersangkut-sangkut kan...Benda ni kecil je pun, tapi bila kita tak buat kat orang, kita akan rasa bengang bila orang buat kat kita kan...

          Ok, kat ofis ada la kitaorang main KUTU. So dah habis turn nak start kutu baru. Saya bengang sebab masa kutu lama tu, saya yang handle. Bila nak cabut undi, semua orang request kena semua orang ada baru cabut. Ok la to be fare and square kan...Tiba-tiba kutu baru ni, boleh kan orang decide, dan cabut on behalf of saya. Geram gak la kan...

          Then, ada sekali kawan-kawan yang selalu lepak...makan sekali tiba-tiba pergi lunch tanpa tanya pun kan. Skang ada whatssap kot. Dan saya memang sentiasa on broadband ni semua orang tau. Tak boleh tanya dengan whatssap ke? Or memang sengaja tak nak ajak kan tak tau lah...

          Then, saya rasa geram sangat sebab pernah sekali this person tarik muka just kerana saya bagi nama untuk pergi kursus sorang-sorang...Tapi lately saya terkena bila diaorang ramai-ramai decide untuk pergi ke satu event, and I'm the last person to know. Huhuhu...Memang ler saya dapat join sebab saya bagi nama pada person yang in charge tu.

          Ntahla. Saya kena muhasabah diri balik maybe ada perbuatan saya yang membuatkan ramai orang decide nak pinggirkan saya. Or just buat bodoh je.

          I guess I prefer the 2nd choice. Maybe it's time to move by lone ranger

No comments:

Post a Comment

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...