Friday 12 June 2015

Penyakit malas baca

          Hurm...Saya respek betul la seller on9 yang berniaga full time. Macam mana la diaorg entertain berpuluh-puluh customer ek? Saya yang buat part time ni pun kadang-kadang rasa tak terkejar. Padahal bisness saya takdela rancak sangat pun...

         Macam biz tropika baby saya most customer adalah kawan-kawan ofis, dan orang-orang Proton City or Tanjong Malin. So takde apa sangat la. Tapi biz rental ssc saya memang customer dari jauh yang rent ni.

          Saya kadang-kadang geram juga bila mana saya dah letak 100% info pasal ssc tu, tapi masih ada juga yang nak tanya pasal self pick up kat mana? Memang lah customer is always right, tapi kenapalah makin ramai orang yang developed penyakit malas baca ni eh?

          Just like my students, walaupun segala info dah ditampal kat notice board, dah diiklankan dlm fb or website, masih juga nak sms tanya pasal sesuatu tu. It's annoying k...Memang penyakit malas baca ni bukan saja menunjukkan kita malas, tapi juga buat orang rasa geram kat kita.

          Tolong lah ye...Sebelum buat sesuatu urusniaga, make sure kita baca information provided. So that bila nak tanya seller, tanya pasal benda lain yang dia tak provide. Ni dah tulis saiz pun masih lagi nak tanya saiz apa...

          Saya suka membaca. So saya pelik kenapa ada orang malas baca. Baca newsfeed rajin plak kan...

2 comments:

  1. hihihi,,,keluhan yang sama macam saya as on9 seller...dah bagi harga siap2.kos pos, pastu tanya lagi..brp total?sakit hati mummy....
    penyakit malas baca ni merbahaya...mcm suka share link2 blog...hanya baca tajuk yang gempak...dah viralkan...tapi langsung tak tengok isinyaaa...
    tak pasal2 kita ni boleh tolomg sebarkan fitnah...dosa besar tauuuuu

    ReplyDelete
  2. Betul sis...Nasib la customer kan...Kalau student saya memang saya sound jer dlm kelas

    ReplyDelete

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...