Saturday 26 September 2015

Why I love my Kinderpack

          Ssc paling best yang saya pernah beli ialah Tula wc (wrap conversion) & Kinderpack. Serius memang berbaloi dan rasanya saya akan pakai sampai lebam kot.

          Hari ni nak review pasal Kinderpack or KP sikit. Ok brand ni bukan brand local but brand from US. Dan kalau tak salah saya ianya adalah handmade, sebab tu kuantiti yang dihasilkan adalah terhad.

     

          KP ada 4 saiz - infant, standard, toddler dan preschool. Dan saizing KP bagi saya adalah besar, maybe sebab ia from US (kan mama salleh lagi tinggi dan besar from mama asia kan)... Ia ada 2 strap - standard atau toddler. Saya punya strap adalah jenis standard sebab saya punya body frame sedang² saja. If mama yang agak besar, maybe lebih selesa dengan plus strap kot.

Kinderpack Sparrow Song with koolnit
adjustable strap

          Yang best pasal KP ni bagi saya adalah padded strap dia. So comfort ok... Dan kelebaran dia sangat membantu menggagihkan berat baby saya. Serius, dulu saya rasa Tula WC is the best, now I have to agree with KP lovers yang KP lagi best. Strap dia juga adjustable, so so takde masalah baby tak snugg.

          KP ada 2 jenis body panel - full panel dan koolnit. Macam saya punya Sparrow Song tu jenis koolnit, manakala yang Mint Julep tu jenis full panel. Koolnit is better for outdoor sebab nit tu tak memerangkap haba. But full panel pun ok je bagi saya. Material KP tak panas dan sesuai untuk outdoor.
Kinderpack Mint Julep full panel
          Macam juga ssc lain, KP pun ada hood, but since my baby doesn't like to use the hood, so saya tak pernah lagi try hood KP. Saya cuma pasangkan hood lepas anak saya dah tidur je. Maybe dia rimas kot bila kepala dia tertutup.

design hood - stuff and snap

                

Hood is detachable tapi design stuf and snap ni memudahkan nak sumbat hood if tak nak pakai

          Bila guna KP, saya suka backcarry. Sangat best rasa macam backpack beg labtop je. Overall brand ni sangat berbaloi untuk dimiliki. Mahal sikit, tapi memang alah membeli menang memakai lah...

  

          Since KP ni kita kena score sendiri kat website dia bila stocking, chances nak dapat is almost 0, sebab kelajuan internet Malaysia lebih perlahan from siput sedut. So kalau nak beli, boleh la beli kat group :




         
          But, dengan currency rate exchange yang tak stabil sekarang, nasihat saya ialah buy local. Plus tak payah fikir pasal tax dah :)
         
         

No comments:

Post a Comment

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...