Thursday 12 November 2015

Hari yang serba tak kena

          Sumpah. Hari ni rasa nak menangis sangat. Rasa macam "ye la susah sorang-sorang". Actually tak tau nak mengadu kat sapa. Kang ada la tu nak sound "kan baik mengadu kat Allah". Ye lah dah puas berdoa supaya masalah hari ni settle. Alhamdulillah dah separuh hari baru selesai.

          Apa yang berlaku? Ok mai nak baq hang. Hari ni ada seorang customer yang nak selp pick up carrier kat depan PSAS. This papa nak sewa untuk minggu ni. Dah la customer bagus, dah bayar deposit from 2 bulan lepas. Hari ni la plak Tab Samsung tu padam. Langsung tak boleh on. Caj pun dah tak masuk. Ok dah nak menangis dah. Mujur sempat send location dan bagi no Celcom.

          Then, teringat pula kat rumah ada S11. So dengan semangatnya saya balik rumah, cari balik S11, dan caj. Tetiba kuar plak segitiga tu. Haih power tak masuk la plak. Memang dah nangis mengenangkan customer tu. Ok takpe try tido dulu kot2 caj lama sikit power masuk. Pas bangun pun masih keluar segitiga bermuda tu.

          Nak tak nak, terpaksa la saya call husband minta Z1 dulu yang dipinjamkan kpd dia. Member tu dah pakai Iphone 6, mana nak layan Z1 kan. Tapi nak kena ke kedai potong sim card dulu. So daripada rumah, ke kedai hp kat Tanjong Malim. Lepas tu ambil hp kat hubby. Barulah settle problem. Tapi masalahnya customer tu tak call lagi la. Risau gila hati.

          Then, ada pula customer pm inform ssc yang saya pos kotor. Alamak, rasa dah bersihkan. Siap masuk mesin lagi. Tapi maybe ada part yang mesin pun takleh sental (sebab masuk mesin kan ambil delicate wash je). Serius saya rasa nak menangis sangat. Menangis sebab all the bad things happened to me at once. Kenapa? Huhuhu...Nasib la customer tu baik, walaupun saya offer utk tanggung kos shipping kalau dia nak return pd saya utk dibersihkan, tapi dia kata takpe dia nak try spot cleaning dulu (ThankS Julie Garcellano, sorry for the trouble). Tapi saya offer nak bagi dia diskaun on rental fees. Nasib dia kata ok :)

          Now semua dah settle, tapi still tak sedap hati selagi customer tadi belum call. Hopefully mama and papa tu baca blog/page Little Damia saya ya. Sebab tadi saya dah announce kat page dan blog.

          Kepada customer yang terlibat, saya mohon maaf sekali lagi di atas semua kesulitan. Terima kasih

No comments:

Post a Comment

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...