Tuesday 15 December 2015

Makan dalam diapers? Kau ni dah kenapa?

          Semalam saya dok scroll newsfeed, tetiba terbaca salah seorang teman muka buku post pasal individu yang makan dalam diapers di majlis baby shower nya




          Saya baca 2-3 kali pasal ni. Sebab mata yang rabun plus otak yang lembap tak dapat nak tangkap isu apa. Lepas tu barulah nampak pic ke-2 tu. Mengucap panjang saya. Like WTF?
Kau ni dah kenapa nak makan dalam diapers? Honestly saya tak tahu kat mana pemikiran level diaorang ni. Walaupun diapers tu bersih, tapi kat sini ada 3 isu yang utama

1.   Baby shower ni budaya mana eh? Kenapa budaya ni jadi ikut-ikutan kita pula sekarang?

2.  Fungsi diapers adalah sebagai ____________________( ni tanya Yayah pun dia tahu k. And dia 
     baru setahun 3 bulan)

3. Diapers tu mahal k...Sesetengah keluarga mempunyai tight budget dan selalu berkira-kira nak beli 
    diapers, but korang seolah-olah menghina dengan menunjukkan kemewahan tak bertempat tu.

          Isu 1 and 3 tu oklah kalau korang rasa dah banyak sangat duit nak perabis, Tapi most people tak boleh terima isu ke-2. Seolah-olah menghina makanan..Please la tak payah nak bajet hipster sangat. 

          Call me old school, but I can not brain this (imagine gaya bercakap Pazurah)...

No comments:

Post a Comment

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...