Friday 26 May 2017

Terlajak ilmu marketing

Uols kan pernah pergi kursus keusahawana tak yg ajar teknik close sales? Ha...Saya syak seller produk ni tersilap pilih sifu kot. Kisahnya saya berminat dengan satu iklan ni. So saya pun komen "pm" kat post, sebab takde info pasal produk and harga. And 1-2 hari kemudian seller pon whatssap saya. Beginilah kisahnya :












          Serius? Kalau lah ko gi kursus coach suruh buat gini, memang membazirlah. Ni memang close sales betul. Tutup terus sale sebab saya ni daripada berminat terus jadi tak minat. 

          As seller kita kena tau la buyer kita ada banyak peringkat. Ada orang bukan tak de duit (hehehe nak highlight iols berduit) tapi keperluan dia lain. Macam ni...korang ingat aku terdesak sangat ke nak kurus, byk lagi alternatif kat market kot. Kadang2 tak semua teknik tu sesuai nak apply, kena la ikut kesesuaian. Saya jenis kalau tak tau sangat baru nak tanya banyak2...Kalau dah tau apa benda, saya jenis "kalau nak pm, kalau tak nak sudah" ha,...gitu. So kes ni sebab tak tau, but I always prefer nak tahu harga dia senang nak bajet

          Uols jangan wat gini tau kalau business habis orang lari

No comments:

Post a Comment

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...