Wednesday 14 June 2017

Bengang - Urusan jual beli kat Careoursell

Panas betul hati aku today. Actually sejak semlm lagi. Kisahnya, ada la transaksi jual beli kat caroursell. So this buyer payment hari khamis/jumaat lepas, and send slip & alamat semua

Kan sy blk kpg hari jumaat tu. Celcom plak buat hal kat kpg sejak weekend lepas. Nak online susah sgt. Mmg semua notification from caroursell x naik. Semlm la dah sampai rumah baru la dpt.

Adoi rupanya buyer left -ve feedback dah gara2 tak dpt reach saya. Yg saya geram tu, saya dah bgtau dia line saya teruk dan nak pos today. dgn harapan dia tukar la feedback tu. Sebab saya juga ada list items lain so tak best la ada -ve feedback

Boleh pulak buyer cakap dia nak tunggu barang sampai baru ubah. Eh hello aku ni berniaga. Nak tunggu sampai pos laju tgh busy kot. Kalau drag 3-4 hari. Ko tau x 3-4 hari tu pon boleh rosakkan reputasi aku as seller kat sana? Apa salahnya tukar dulu ko dah tau benda betul. Then kalau barang x sampai sebab salah pos laju, aku la kena tanggung ye? Tau tak skang pos tgh busy. Kalau tetiba hilang dlm perjalanan walaupun aku dah pos, aku gak salahkan...Adil ke?

Sangat tak adil bagi saya -ve feedback walaupun tau dah tau benda sebenar. Item x sampai pon lagi (baru nak pos kejap lagi), ko dah bg aku feedback x bagus. Yg sebenar ko boleh je tukar tapi ko je yang x nak.

Ok takpe bukan ko je yg boleh bg -ve feedback. Aku pon boleh. Hahaha...So skang kita seri kan. At least barang aku x byk kat sana leh je aku close account kat sana. Ko yg dah jual byk2 brg dpt feedback -ve as buyer. Mendapat lah kan...

No comments:

Post a Comment

Supercube Drinks

            Hari tu saya diserang migraine. Sejak berumur ni, minum caffein terlebih sikit terus kena migraine. Alahai...Agaknya kena start ...